01.Dark Powers
02.Catch Me If You Can
03.Dialogue
04.Curveball
05.The Things You Do
06.Hostage
07.Rostro de Ti.
Ray Mantilla-Percussion
Bobby Watson-Sax (Alto)
Eddie Martinez-Piano
Viven Ara Martinez-Vocals
Dick Oatts-Flute, Sax (Soprano), Sax (Tenor)
Rubén Rodríguez-Bass
Steve Berrios-Percussion, Drums.
Recording information: Sound Ideas Studios, New York, NY (02/26/1988).
Recording information: Sound Ideas Studios, New York, NY (02/26/1988).
Ray Mantilla nació en 1934 en el ritmo rico, baile loco ambiente del Sur del Bronx donde rítmica afro-cubana con el jazz formas transmutó armonías y sensibilidades en las calles, los hogares y salas de baile. Por 21, Mantilla fue en el escenario tocando los tambores de conga contemporáneos junto con Eddie Palmieri y Ray Barretto, que el único juego de Neo-síntesis Nuyorican conocida como 'salsa'
Con el flautista Herbie Mann, Ray Mantilla entró en la atención internacional en 1960. Luego, Max Roach le invitó a ser parte del clásico "Libertad Ahora Suite" la grabación. Después de una temporada en Puerto Rico, donde perfeccionó sus habilidades en la trampa tendida, Ray regresó a los Estados a encontrarse de gira a nivel nacional y en Europa y Japón, con Art Blakey y los Jazz Messengers. Para los siete años Ray se ha ocupado con su Blakey fuera de horas de trabajo haciendo trabajo de estudio durante la grabación y la realización de casi todas las principales figura en el jazz incluyendo cantantes Eartha Kitt y Josephine Baker.
En 1977, Ray Mantilla se convirtió en el primer músico de América del Norte América para jugar en Cuba desde la revolución cubana cuando él apareció allí como un miembro histórico de la buena voluntad dirigida por Dizzy Gillespie.
Ray Mantilla ha incluido la carrera de composición en muchos legendarios Jazz y Latin Jazz conjuntos. Una breve lista de créditos incluye la Mantilla, Max Roach, Charles Mingus, Ray Barretto, Gato Barbieri, Sonny Stitt, Bobby Watson, Herbie Mann, Tito Puente, Cedar Walton, y Freddie Hubbard. Prolífico en el estudio, Mantilla se pueden escuchar en más de 200 álbumes. Él ha aparecido en los principales clubes de la ciudad de Nueva York - Apollo Theater, Palladium, Blue Note, SOB's, Birdland, Grasa del martes, la aldea Puerta y el Village Vanguard, además de muchos de los principales festivales internacionales de jazz como San Remo, la Pori Jazz Festival, JVC Jazz Festival, Festival de Jazz de Montreaux y el Gran Desfile de Jazz.
Ray Mantilla describe su música como "Latin Jazz con ritmos latinos auténticos". Su objetivo, dice "es seguir jugando a la buena música, las personas han venido a vernos, y para preservar la tradición." En 2003 firmó con Ray Mantilla Savant Records y su primer disco para el sello, "El hombre-Ti-Ya" fue puesto en libertad (SCD 2059). Su más reciente grabación, "Buenas vibraciones" (SCD 2073) añade el sonido único de Mike Freeman vibraciones a su conjunto.
********************
Ray Mantilla was born in 1934 in the rich rhythm, dance crazy environment of the South Bronx where Afro-Cuban rhythm with jazz harmonies and sensibilities transmuted forms in the streets, homes and dance halls. For 21, Mantilla was on stage playing modern conga drums with Eddie Palmieri and Ray Barretto, the only game of Neo-Nuyorican synthesis known as 'salsa'
With flutist Herbie Mann, Ray Mantilla entered the international spotlight in 1960. Then, Max Roach invited to be part of the classic "Freedom Now Suite" recording. After a stint in Puerto Rico, where he honed his skills in the trap, Ray returned to the States to be on tour nationally and in Europe and Japan with Art Blakey and the Jazz Messengers. For seven years Ray has been busy with his Blakey outside working hours doing studio work during recording and performing almost every major figure in jazz singers including Eartha Kitt and Josephine Baker.
In 1977, Ray Mantilla became the first musician from North America to play in Cuba since the Cuban revolution when he appeared there as a historical member of the goodwill led by Dizzy Gillespie.
Ray Mantilla's career has included many legendary jazz composition and Latin Jazz ensembles. A brief list of credits includes Mantilla, Max Roach, Charles Mingus, Ray Barretto, Gato Barbieri, Sonny Stitt, Bobby Watson, Herbie Mann, Tito Puente, Cedar Walton, and Freddie Hubbard. Prolific in the studio, Mantilla can be heard on over 200 albums. He has appeared in major clubs in the city of New York - Apollo Theater, Palladium, Blue Note, SOB's, Birdland, Fat Tuesday, the Village Gate and the Village Vanguard, and many of the major international jazz festivals such as San Remo, the Pori Jazz Festival, JVC Jazz Festival, Montreaux Jazz Festival and the Grand Parade of Jazz.
Ray Mantilla describes her music as "Latin Jazz with authentic Latin rhythms." His goal, he says "is to keep playing good music, people have come to see us, and to preserve the tradition." In 2003 he signed with Savant Records Ray Mantilla and his first album for the label, "Man-Ti-Ya" was released (SCD 2059). His most recent recording, "Good Vibrations" (SCD 2073) adds the unique sound of Mike Freeman vibrations as a whole.
Con el flautista Herbie Mann, Ray Mantilla entró en la atención internacional en 1960. Luego, Max Roach le invitó a ser parte del clásico "Libertad Ahora Suite" la grabación. Después de una temporada en Puerto Rico, donde perfeccionó sus habilidades en la trampa tendida, Ray regresó a los Estados a encontrarse de gira a nivel nacional y en Europa y Japón, con Art Blakey y los Jazz Messengers. Para los siete años Ray se ha ocupado con su Blakey fuera de horas de trabajo haciendo trabajo de estudio durante la grabación y la realización de casi todas las principales figura en el jazz incluyendo cantantes Eartha Kitt y Josephine Baker.
En 1977, Ray Mantilla se convirtió en el primer músico de América del Norte América para jugar en Cuba desde la revolución cubana cuando él apareció allí como un miembro histórico de la buena voluntad dirigida por Dizzy Gillespie.
Ray Mantilla ha incluido la carrera de composición en muchos legendarios Jazz y Latin Jazz conjuntos. Una breve lista de créditos incluye la Mantilla, Max Roach, Charles Mingus, Ray Barretto, Gato Barbieri, Sonny Stitt, Bobby Watson, Herbie Mann, Tito Puente, Cedar Walton, y Freddie Hubbard. Prolífico en el estudio, Mantilla se pueden escuchar en más de 200 álbumes. Él ha aparecido en los principales clubes de la ciudad de Nueva York - Apollo Theater, Palladium, Blue Note, SOB's, Birdland, Grasa del martes, la aldea Puerta y el Village Vanguard, además de muchos de los principales festivales internacionales de jazz como San Remo, la Pori Jazz Festival, JVC Jazz Festival, Festival de Jazz de Montreaux y el Gran Desfile de Jazz.
Ray Mantilla describe su música como "Latin Jazz con ritmos latinos auténticos". Su objetivo, dice "es seguir jugando a la buena música, las personas han venido a vernos, y para preservar la tradición." En 2003 firmó con Ray Mantilla Savant Records y su primer disco para el sello, "El hombre-Ti-Ya" fue puesto en libertad (SCD 2059). Su más reciente grabación, "Buenas vibraciones" (SCD 2073) añade el sonido único de Mike Freeman vibraciones a su conjunto.
********************
Ray Mantilla was born in 1934 in the rich rhythm, dance crazy environment of the South Bronx where Afro-Cuban rhythm with jazz harmonies and sensibilities transmuted forms in the streets, homes and dance halls. For 21, Mantilla was on stage playing modern conga drums with Eddie Palmieri and Ray Barretto, the only game of Neo-Nuyorican synthesis known as 'salsa'
With flutist Herbie Mann, Ray Mantilla entered the international spotlight in 1960. Then, Max Roach invited to be part of the classic "Freedom Now Suite" recording. After a stint in Puerto Rico, where he honed his skills in the trap, Ray returned to the States to be on tour nationally and in Europe and Japan with Art Blakey and the Jazz Messengers. For seven years Ray has been busy with his Blakey outside working hours doing studio work during recording and performing almost every major figure in jazz singers including Eartha Kitt and Josephine Baker.
In 1977, Ray Mantilla became the first musician from North America to play in Cuba since the Cuban revolution when he appeared there as a historical member of the goodwill led by Dizzy Gillespie.
Ray Mantilla's career has included many legendary jazz composition and Latin Jazz ensembles. A brief list of credits includes Mantilla, Max Roach, Charles Mingus, Ray Barretto, Gato Barbieri, Sonny Stitt, Bobby Watson, Herbie Mann, Tito Puente, Cedar Walton, and Freddie Hubbard. Prolific in the studio, Mantilla can be heard on over 200 albums. He has appeared in major clubs in the city of New York - Apollo Theater, Palladium, Blue Note, SOB's, Birdland, Fat Tuesday, the Village Gate and the Village Vanguard, and many of the major international jazz festivals such as San Remo, the Pori Jazz Festival, JVC Jazz Festival, Montreaux Jazz Festival and the Grand Parade of Jazz.
Ray Mantilla describes her music as "Latin Jazz with authentic Latin rhythms." His goal, he says "is to keep playing good music, people have come to see us, and to preserve the tradition." In 2003 he signed with Savant Records Ray Mantilla and his first album for the label, "Man-Ti-Ya" was released (SCD 2059). His most recent recording, "Good Vibrations" (SCD 2073) adds the unique sound of Mike Freeman vibrations as a whole.
Dark Powers
ReplyDelete